Przygotowanie i złożenie raportu z projektu badawczego

1. Zakres i sposób składania raportu

  • Zapoznanie się z zakresem danych (merytorycznych, finansowych) wymaganych w danym raporcie (rocznym, okresowym i/lub końcowym).
  • Sposób składania raportu (wersja: drukowana i online, tylko online).
  • Wymagana liczba egzemplarzy

2. Terminy

Znajomość terminów składania raportów (zawsze wpisane do umowy o finansowanie projektu).

 

  • Raport
    Przygotowanie raportu rocznego/okresowego/końcowego:
        • w oparciu o określony schemat (wzór raportu rocznego/końcowego/okresowego, jak w przypadku umów z NCN, stanowi obligatoryjny załącznik do umowy o finansowanie projektu);
        • w wymaganej wersji językowej;
        • w dedykowanym systemie online lub tylko w wersji papierowej (informacja zawsze wpisana w umowie o dofinansowanie).
  • Konsultacje
    Konsultowanie przygotowanego raportu rocznego/końcowego:
        • pod względem formalnym: z obsługą administracyjną (na szczeblu instytutu/wydziału, w centrali);
        • pod względem merytorycznym: z opiekunem merytorycznym, współpracownikami, wykonawcami;
        • pod względem językowym: z native speakerem (w przypadku aplikacji składanych np. w języku angielskim);
        • pod względem finansowym: z Sekcją Finansową na wydziale, z Kwesturą.

3. Wydruk i podpisy

  • Zablokowanie raportu w systemie – brak możliwości dalszej edycji (nie zawsze wiąże się z automatycznym „wysłaniem” raportu do danej instytucji finansującej).
  • Wydruk raportu, jeżeli jest wymagane jego złożenie w wersji papierowej (w odpowiedniej liczbie egzemplarzy).
  • Zbieranie podpisów w odpowiedniej kolejności:
        1. kierownik projektu;

        2. bezpośredni przełożony – kierownik katedry lub dyrektor instytutu (jeżeli dotyczy);

        3. dziekan wydziału;

        4. pracownik odpowiedzialny za finanse projektu na wydziale;

        5. pełnomocnik kwestora na wydziale;

        6. pracownik właściwej sekcji w Kwesturze UW;

        7. kwestor lub zastępca kwestora;

        8. rektor/prorektor.

W przypadku punktów 3–5 często między kierownikiem projektu a podpisującymi pośredniczy administracja wydziału (Sekcja Obsługi Badań), a punktów 6–8 biuro centralne Biuro Obsługi Badań

4. Wysyłanie raportu

  • Wysłanie raportu w formie drukowanej w odpowiedniej liczbie egzemplarzy i z wymaganymi podpisami – pocztą, najlepiej listem poleconym lub poleconym za potwierdzeniem odbioru*.
  • Wysłanie raportu w formie elektronicznej za pomocą dedykowanego systemu (nastąpi zmiana statusu raportu na „wysłany”).

*NCN uznaje termin za zachowany, jeżeli przed jego upływem wniosek w formie pisemnej został nadany w polskiej placówce pocztowej wyznaczonego operatora (aktualnie Poczta Polska SA).