Przygotowanie i złożenie raportu z projektu badawczego
1. Zakres i sposób składania raportu
- Zapoznanie się z zakresem danych (merytorycznych, finansowych) wymaganych w danym raporcie (rocznym, okresowym i/lub końcowym).
- Sposób składania raportu (wersja: drukowana i online, tylko online).
- Wymagana liczba egzemplarzy
2. Terminy
Znajomość terminów składania raportów (zawsze wpisane do umowy o finansowanie projektu).
- Raport
Przygotowanie raportu rocznego/okresowego/końcowego:- w oparciu o określony schemat (wzór raportu rocznego/końcowego/okresowego, jak w przypadku umów z NCN, stanowi obligatoryjny załącznik do umowy o finansowanie projektu);
- w wymaganej wersji językowej;
- w dedykowanym systemie online lub tylko w wersji papierowej (informacja zawsze wpisana w umowie o dofinansowanie).
- Konsultacje
Konsultowanie przygotowanego raportu rocznego/końcowego:- pod względem formalnym: z obsługą administracyjną (na szczeblu instytutu/wydziału, w centrali);
- pod względem merytorycznym: z opiekunem merytorycznym, współpracownikami, wykonawcami;
- pod względem językowym: z native speakerem (w przypadku aplikacji składanych np. w języku angielskim);
- pod względem finansowym: z Sekcją Finansową na wydziale, z Kwesturą.
3. Wydruk i podpisy
- Zablokowanie raportu w systemie – brak możliwości dalszej edycji (nie zawsze wiąże się z automatycznym „wysłaniem” raportu do danej instytucji finansującej).
- Wydruk raportu, jeżeli jest wymagane jego złożenie w wersji papierowej (w odpowiedniej liczbie egzemplarzy).
- Zbieranie podpisów w odpowiedniej kolejności:
kierownik projektu;
bezpośredni przełożony – kierownik katedry lub dyrektor instytutu (jeżeli dotyczy);
dziekan wydziału;
pracownik odpowiedzialny za finanse projektu na wydziale;
pełnomocnik kwestora na wydziale;
pracownik właściwej sekcji w Kwesturze UW;
kwestor lub zastępca kwestora;
rektor/prorektor.
W przypadku punktów 3–5 często między kierownikiem projektu a podpisującymi pośredniczy administracja wydziału (Sekcja Obsługi Badań), a punktów 6–8 biuro centralne Biuro Obsługi Badań
4. Wysyłanie raportu
- Wysłanie raportu w formie drukowanej w odpowiedniej liczbie egzemplarzy i z wymaganymi podpisami – pocztą, najlepiej listem poleconym lub poleconym za potwierdzeniem odbioru*.
- Wysłanie raportu w formie elektronicznej za pomocą dedykowanego systemu (nastąpi zmiana statusu raportu na „wysłany”).
*NCN uznaje termin za zachowany, jeżeli przed jego upływem wniosek w formie pisemnej został nadany w polskiej placówce pocztowej wyznaczonego operatora (aktualnie Poczta Polska SA).